In 1956 om precies te zijn op 1 februari is het bedrijf van opa Marijnissen officieel van start gegaan als oud-papierhandel. Toen werd begonnen met paard en wagen. Voor die tijd een normaal begrip.
Binnen enkele jaren werd het paard op stal gezet en de kar in geruild voor een vrachtauto. Daar naast werd ook gedacht aan wat modernere machines zoals een balen pers. Hiermee werd het oud-papier geperst en zo ging de handel makkelijker. In deze tijd werden de balen nog met de had op de vrachtauto getild, daarom werd de volgende aanschaf een hefttruck. Nu ging het toch weer een stukje makkelijker.
In 1972 werd het oud-papierhandel gebrs. Marijnissen. Na het overlijden van opa zetten zijn 2 zonen Piet en Twan het bedrijf voort. Nog steeds werd er keihard gewerkt en de zaken liepen goed ondanks de grote concurrentie van diverse oud-papier handelaren in de buurt van Oudenbosch.


Sinds eind 2004 is door ziekte van Robert 1 vrachtwagen verkocht en rijden we sinds begin 2005 met 2 vrachtwagen in het transport en 2 in de oud-papier sector.
Op 8 april 2010 is tot veler bedroevenis, Ria, in de leeftijd van 56 jaar, overleden. De zaak wordt nu door gezet door Robert en Patrick. De naam blijft gehanteerd in Marijnissen Transport en Oud-papierhandel.
Eind september 2010 hebben we een 3e vrachtwagen bij gekocht voor de transport afdeling.
Eind december 2010 is er een container aanhangwagen aangeschaft voor het vervoeren van 40m3 containers welke binnen ons bedrijf gebruikt worden voor het oud-papier. Ook zijn er 4 flatrekken aangeschaft om 20ft zeecontainers te vervoeren. Ook is er nu de mogelijkheid om 20ft zeecontainers bij de klant, eventueel losgestorte goederen, te kiepen.
Eind 2011, om precies te zijn op 1 November 2011, is bij ons deze beslissing genomen om onze Oud-papier afdeling te verkopen en ons volledig te richten op het transport van Zeecontainers. Tijdens deze verkoop hebben wij ook een vernieuwing gedaan in ons wagen park. Onze R500 trekker werd verkocht en hier voor zijn 2 nieuwe trekker aangekocht. De trekker zijn allebei een R500 6×2 met voorloopas, beide zijn ook voorzien van euro 5 motoren met Adblue.
De naam wordt verandert naar: Marijnissen Transport Oudenbosch
In de loop van de jaren is ons bedrijf uitgebreid naar 8 trekkers en 11 opleggers. De laatste aanschaf begin 2017 is een LZV, een lang zwaar voertuig. Deze heeft een lengte van ongeveer 25 meter en kan 1x 20ft en 1x40ft meenemen of 3x 20ft. Dit alles met een knipoog naar het milieu. Alle voertuigen van ons zijn inmiddels voorzien van milieuvriendelijke motoren.
Eind 2017 hebben we onze 9e trekker in ontvangst mogen nemen. De nieuwe aanwinst is een Scania S500 trekker met euro 6 motor en veel comfortabele extra’s en veiligheidssystemen waaronder AEB, dit is Advenced Emergency Braking en betekend een systeem voor geavanceerd remmen bij nood met behulp van een camera en een radar wat registreert wat er voor het voertuig gebeurd. Het doel van het systeem is, zover mogelijk, het vermijden van een botsing met de voorligger.
